30 Kasım 2012 Cuma

BEN HİTLER OLACAKTIM

yok abi işi bilmiyor şimdi, ben kaç yıl boyunca age of empires oynamış adamım, tabi bunun için dünya savaşında atlı ordu ve mancılıkla ülke fethedecek değilim. ben sadece diyorum k; Hitler, ingilizlerin meşhur kuzey ordularını yok edebilme imkanı varken, üçyüz elli bin kişilik kara birliklerinin ve tankların geri çekilmesini emretti. adolf reiz bu işi uçakların halledeceğini söylemişti ve ingilizler zor da olsa bütün askerlerini kurtarmıştı. ama hatalar zinciri bundan sonra başladı. britanya savaşı ve denizaslanı harekatı da başarısızlıkla sonuçlandı. uçaklarla yapılan bombardımanda ingiltereyi fethedebileceğini düşünmüştü hitler. çıkarma, yani kara harekatı düşünülmemiştir. denizaltılarla kuşatma yapılmış ve ingiltere teslim olmaya zorlanmıştır. koskoca birleşik krallığı bu şekilde savaş dışı edebileceğini düşünmesi büyük bir mantık hatasıdır. kuzey nigga afrika cephesinde de büyük başarılar elde edemediler, şehirler el değiştirip durdu. italyanların beceriksizliği ve ikmal sıkıntıları gibi konulara hitler'in fazla önem göstermemesi sebebiyle bu cephede gerçekleştirilmesi düşünülen şey hüsranla sonuçlandı. rusya cephesinde ise moskova'ya 60 km kala ordusuna dur emri verip gerektiğinde geri çekilip saldırmadı ve soğuk kış şartlarına özen göstermedi. daha sonra gitti sığınakta kafasına sıkıp güzelim almanya'nın işgal edilmesine sebep oldu. o dönemler stratejik bilgisayar oyunları olsaydı böyle mi olurdu? olmazdı tabi. neyse amk gece gece neyi düşünüyorum ya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder